Spremljevalni program
PET, 14. marca, ob 18.45, Kosovelova dvorana
-
Izraelski sistem apartheida
Po filmu Edina dežela (No Other Land)
Pogovor z Anwar Samara in Omarjem Ashalom
Anwar Samara je palestinska arhitektka iz Tulkarema, Omar Ashal je palestinski strojni inženir iz Birzeita. Oba sta odraščala in študirala na palestinskih ozemljih, ki jih nezakonito okupira Izrael, podiplomski študij pa sta nadaljevala v Ljubljani, kjer trenutno živita. Pojasnila bosta, kako se izraelski sistem apartheida in nezakonito prilaščanje palestinske zemlje kažeta v vsakodnevnem življenju Palestink in Palestincev, ter o prepletu posledic podnebne krize in izraelske nezakonite okupacije. Pogovor bo vodila Kristina Božič iz slovenske Amnesty International.
PET, 14. marca, ob 20.15, Slovenska kinoteka
-
Filmi med poetiko in politiko
Po projekciji filmov prvega sklopa
Pogovor z Majo Weiss in Heleno KoderObsežen pogovor na temo dokumentaristike. Večkrat nagrajena režiserka Maja Weiss in Helena Koder, tudi sama avtorica številnih dokumentarcev, soscenaristka nekaterih filmov Maje Weiss in nedavna Rožančeva nagrajenka za esejistično zbirko Krošnja z neznanimi sadeži, bosta spregovorili o svojem sodelovanju, produkciji televizijskih in filmskih dokumentarcev, o prostoru demokratizacije in moči dokumentarca na TV Slovenija, še posebej med prehodom iz osemdesetih let v devetdeseta, ko je nacionalna tv-hiša producirala številna njuna dela.
SR, 19. marca, ob 17. uri, Slovenska kinoteka
-
Kino-katedra/retrospektiva Maje Weiss
Po filmu Cesta bratstva in enotnosti
Predavanja Andreja ŠprahaNa tokratnem srečanju Kino-katedre za pedagoge se bomo soočili z vznemirljivim dokumentarnim filmom ceste Cesta bratstva in enotnosti. V njem nas Maja Weiss (skupaj s sestro Ido) popelje po znameniti istoimenski »avtocesti«, ki se je raztezala od Jesenic do makedonsko-grške meje, na raziskovanje ostankov zaupanja ljudi v ključni socialistični slogan o sožitju različnih narodov v nekdanji jugoslovanski federaciji. Posvetili se bomo njenemu značilnemu ustvarjalnemu slogu proaktivnega »potovalnega« raziskovanja perečih družbenopolitičnih razmer, kulturnih fenomenov in lastnega avtorskega položaja, ki jih v filmu proučuje skozi kombinacije opazovalnega, interaktivnega in refleksivnega dokumentarnega predstavljanja resničnosti.